Wednesday, August 29, 2012

::. SmOgA DiPeRmUdAhKaN SeGaLa uRuSaN .::

l0cAti0n : TmN SeRi mEnGkUaNg
M0Od : m0oDy...
LiStEnInG To : tEmAn pEnGgAnTi
 Ya Allah...jadi betullah apa yg terjadi pada diriku sebelum ini....Ya Allah...aku membuat kesalahan dalam hidup ini...aku khilaf, dan aku redha dengan smua yang telah berlaku....Pesanan pada diri ini...
♥ SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG ♥
"Pesan pada DIRI.. Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi.. Pada insan yang tak mengerti.. Kerana,sekali kita memberi, selamanya dia di HATI.. Kerana,sekali kita dilukai, sampai bila2 tetap kita ingati..Pesan lagi pada diri, hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI." ..^^
Kalau kita fikir-fikirkan, Jika kita bnar2 sygkn ssorang
Maka biarkan org itu pergi dgn kbhagiannya....

Sy berdoa spya suatu hri nnti awk akan temui apa yang awak cri...
Spya suatu hri nanti awk akan mmahami apa erti SAYANG sbenar...
Spya suatu hri nanti,awk akn dpt mngtahui,bgaimana trlalu SAYANG ssorang,dan smga awk xkan prnah trlewat utk mnghrgainya...
"...Tersenyumlah,walaupun hatimu sedikit terluka ataupun terlalu sedih..kerana senyumanmu itu walaupun bukan untuk sesiapa, tetapi nilainya cukup untuk membuatkan hatimu sedikit lega walau terpaksa..." ;)
Setulus manapun cinta kita pada seseorang.... kalau dia bukan jodoh kita tetap bukan jodoh kita... berdoalah agar dapat jodoh yang baik-baik... pengakhiran cinta yang sedih mungkin ada hikmah yang kita sendiri tidak tahu apa yang ALLAH akan berikan pada kita nanti...(~_^)
Kadang-kadang, kita terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya. Mungkin Dia mahu kita bertemu orang lain, yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai.
kadang2 dalam meniti perjalanan mencari cinta,laluan itu penuh berduri sehingga melukakan diri..namun,yang terus tabahkan hati pasti di hujung perjalanan itu ada sinar yang menanti yang tidak akan diperolehi bagi sesiapa yang menyerah kalah sejak awal2 lagi..
cintailah dia yang mencintai kita..usah memburu cinta yang belum pasti kita miliki...sambut lah cinta yang sudah pasti diberi.
♥~♥~♥
♥ MenCintai seseOrang itu......
tidak semestinya kita memiLiki dirinya...
CuKupLah sekadar meLihat seseOrg itu bahagia.....♥

♥ MenCintai ILahi lebih memberi kebahagiaan...
KrNa hanya Allah yg tahu apa yg terbaik UntK diri kita...
dan hanya Cinta kepadaNya itULah CINTA HAKIKI......♥
(´'`v´'`)
`•.¸.•´
.¸.•´¸.•*¨)¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´¸¸.¨¨`~ ♥ Cinta ALLAH yg ABADI ♥ ~
Terimalah seadanya. Kita berhak memohon dan berdoa untuk mendapat sesuatu yang lebih baik daripada Allah swt tapi kita tak berhak nak menolak sesuatu yang Allah dah berikan pada kita. Terimalah dengan redha. Dan kita jugak tidak berhak untuk memarahi atau apa saja jika sesuatu kesayangan kita diambil balik dari kita kerana semuanya hanyalah pinjaman saja. Tiada sesuatu di dunia ini adalah milik kita. Wallahualam.

Tuhan, tolong jaga dia untuk aku.

Kerana yang tinggal antara kami berdua sekarang hanyalah kenangan....
 Akan tiba saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang,bukan kerana dia berhenti mencintai kita..tetapi kerana kita sedar bahawa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya...
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment