Saturday, February 11, 2012

.:: Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang ::.

Ya Allah, aku berdoa untuk seorang lelaki, yang kelak akan menjadi bahagian dari hidupku,

Seorang yang sungguh mencintaiMU lebih dari segalanya,

Seorang yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau,

Seorang yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMU,

Rupa dan sifat luaran tidaklah penting,

Yang paling penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai akan Engkau,

dan memiliki keinginan untuk mendekati Engkau,

dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup,

sehingga hidupnya tidaklah sia-sia,

Seseorang yang memiliki hati yang bijak,

bukan hanya otak yang cerdas,

Seorang yang tidak hanya mencintaiku,

tetapi juga menghormati aku,

Seorang yang tidak hanya sebagai teman hidupku,

tetapi dapat juga menasihati ketika aku berbuat kesalahan,

Seorang yang mencintaiku bukan kerana apa yang ada pada diriku

tetapi kerana hatiku,

Seorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi sama ada susah atau senang,

Seseorang yang dapat membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika berada di sebelahnya,

Aku tidak meminta seorang yang sempurna,

Namun aku meminta hanyalah dirinya,

Seorang lelaki yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya,

Seorang lelaki yang memerlukan doaku untuk kehidupannya,

Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya,

Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi lebih sempurna,

Dan aku juga meminta,

Buatlah aku menjadi seorang wanita yang dapat membuat lelaki itu bangga dan bahagia,

Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU, sehingga aku dapat

mencintainya dengan cintaMU, bukan mencintainya dengan sekadar kerana cintaku,

Berilah kekuatan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya,

Berikan aku yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaanMU dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari,

Berikanlah aku senyuman yang manis dan menenangkan hatinya,

Dan apabila akhirnya kami akan bertemu nanti,

aku berharap kami berdua dapat menyatakan, mengungkapkan dan meluahkan dalam hati kami,

“Betapa besarnya Allah swt itu kerana Engkau telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi lebih sempurna”,

Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan

Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kau telah tentukan,

Kerana sesungguhnya aku mencintai dirinya keranaMu Ya Allah…~

Ameen...

No comments:

Post a Comment