Thursday, December 16, 2010

~PuTeRi KpD KeDuA OrG TuAkU~

lOcAtIoN : .....
Mo0d : sEdEy...

sorg ibu laksana lembaga pendidikan...
apabila disediakan dgn baik dia akn dpt membentuk peribadi yg baik...
ibu laksana taman...
jika dijaga kelestariannya tdk selembar daun pun yg dimkn hama...
ibu adlh guru dr segala guru yg utama...
dia mampu mewariskan kemuliaan dr generasi ke generasi...

wahai saudaraku..sungguh ibu kita..
yg sudah tua itu telah menasihati kita..
sesungguhnya seorg wanita tua...
yg memiliki keteguhan...
dan ketabahan telah menyuruh kita supaya lurus dan bijak...

demi Allah kita tdk blh menderhakai ibu kita sedikit pun
sesungguhnya dia yg membesarkan kita..
mengandungkan kita selama 9 bln...
dialah pemberi nasihat,tulus dlm berbuat baik...
dan besar kasih sygnya...



aku menangis mengenangkan khilafnya aku sebagai puteri kpd ibuku..
ampunkan aku..maafkan aku...semoga aku dapat membalas jasamu..semoga aku dapat berbakti kpd kedua org tuaku...semoga aku dpt menjadi puteri yg solehah kpd ma dan abah...sayang selalu..



SeLaMaT HaRi laHiR KpD ArWaH KaKaKkU....(17/12/1982)AkAn kAmI KeNaNgMu DlM DoA KaMi...mOgA rOhNyA DiCuCuRi rAhmAt dAn dItEmPaTkAn DlM KaLaNgAn oRg yG bErImAn...AMIN...

No comments:

Post a Comment