Sunday, November 14, 2010

::.Ya Allah,tabahkanlah hati aku.::


MoOd : jIwA KoSoNg, sEdEy
LoCaTiOn : sErEmBaN (UmH AkAk DgN bAbY EcHa)

Ya Allah..Kau sedang menguji aku...aku tahu..aku perlu kuat hadapi ujian dariMu..ada hikmah disebalik semua ini.. Ya Allah,tabahkanlah hati aku dalam menghadapi semua ini..terlalu berat bg aku utk menghadapinya...ap yg telah berlaku,hanya keampunan dariMu yg dapat kupohon..hanya kemaafan yg dpt disebut pd yg telah aku lakukan kesilapan...


..."Setiap hari kita tidak akan terlepas dilanda dengan masalah, sekiranya bukan kita yang bermasalah, orang lain pula yang mendatangkan masalah. Oleh itu kita perlu bersedia menghadapi permasalahan tersebut dan cuba mencari kaedah untuk mengatasinya.
ujian Allah kepada kita untuk mengukur sejauh mana tahap keimanan dan ketakwaan kita terhadap-Nya. Sebab sebagai manusia kita sering terlupa serta lalai dengan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah apabila hidup kita sentiasa dilimpahi kesenangan dan kemewahan.Setiap masalah, kesukaran, kesakitan dan apa jua yang menyeksa jiwa adalah merupakan ujian dari Allah untuk menguji sejauh mana iman kita. Iman perlu kepada ujian"...

aku harus bertenang, bersabar dan aku sedang diuji oleh Allah, orang yang melepasi ujian itu adalah orang yang berjaya dan mendapat kedudukan yang mulia di sisi Allah.

InsyaAllah...amin..

No comments:

Post a Comment